MUTLULUK

Bilir misiniz mutluluk nedir? Ama gerçek mutluluk… Nedir bilir misiniz? Bir anlık sevinçler, geçici hisler değildir mutluluk. Hep var olan, sürekli olan bir duygudur mutluluk. Ne olursa olsun hep mutlusunuzdur. Kötü diye nitelendirebileceğiniz seyler olsa da mutlusunuzdur. İstediğiniz, hoşunuza giden birşey olmuştur vs. mutlu olursunuz, sonra kötü birşey olur mutsuz olursunuz. İşte bu mutluluk değil kardeşim. Bu geçici sevinç. Mutluluk süreklidir. Her an hem içinde, hem çevrendeki insanlarla ilişkilerinde hem de manevi hayatında hep bir huzur, mutluluk halidir. İşte bu mutluluktur. Yoksa kandırma kendini bugün mutluyum diye.. İçinde fırtınalar koparken, çevrendekilerle savaş halinde iken, içinde hep bir eksiklik, bir boşluk varken sanma ki mutlusun. MUTLU DEĞİLSİN KARDEŞ, OLAMAZSIN DA… İnanması zor değil mi? Mutlu olduğunu sandığın zamanlarda meğersem mutlu değilmişsin. Ama asıl soru gerçekten mutlu olabilir misin? EVET. Nasıl mı?

Sor kendine…

Neden çevrendeki bu olaylar oluyor, neden istediklerin olmuyor, neden bazen istediklerin oluyor, neden hep herşey seni buluyor, neden hep herşeyden negatif etkileniyorsun; eşinden, işinden, komşundan, ailenden… Neden kimse sana yardım etmiyor, neden kimse sana para vermiyor, neden kimse elinden tutup zor anında seni kurtarmıyor, neden için kor ateşlerle yandığında, ne sebepten olursa olsun kimse su serpmiyor içine, neden…

Simdi bu soruları benim sana sorduğumu düşün. Neden benim çevremde bu olayları oluşturuyorsun, neden benim istediklerimi yapmıyorsun, neden hep beni buluyorsun, neden benden negatif etkileniyorsun, neden bana yardım etmiyorsun, neden bana para vermiyorsun, benimle az da olsa paranı paylaşmıyorsun, neden elimden tutup zor anımda beni kurtarmıyorsun, neden içime su serpmiyorsun ihtiyacım olunca, neden…

İşte kardeş sen de diğer herkes gibi hep bana hep bana dersen kimse kalmaz yanında.. Dersen ki kardeşim önce sana, dost bulursun yanında hic ummadığın anda… Bir el uzanmış uzaklardan, yukarılardan , ordan, burdan… ama uzanmış sana bir el, sorma ne aradan..Sen inan, güven, dertleş onunla…Duymaz mı sanırsın seni yaratan…O duymaz da kimler duyar be adam..

(Buradan sonra yazılan şu birkaç satır derindir kardeş, çıkamayacaksan içinden bence sen dalma, kal burada)

Bu satırları yazar iken bilir misin ne haldeyem? Bilmezsin be kardeş bilmezsin… Ben bile bilmiyorum ki sen nice bilesin…Bende bu ben var iken ne ben ne de sen bilebilirsin ben ne haldeyem…Sen sen ol, kurtul senden kardeş.

